Tjenester

Moderne allmennpraksis

Vi er opptatt av å være et team der du kan få utført mange av de tjenester du har behov for i forhold til din tannhelse. Vi sørger for å være oppdaterte, og bruker materialer og utstyr som sikrer faglig kvalitet.

Våre tjenester

Undersøkelse

Vi anbefaler regelmessig undersøkelse eventuelt med røntgenbilder og tilbyr å sende innkalling i posten etter avtale.

Akuttbehandling

Hos oss kan du komme raskt til behandling, da vi legger stor vekt på å hjelpe dersom du har behov for det.

Rotfyllinger

En rotfylling innebærer at tannlegen fjerner tannens nerve som ligger i en kanal i tannens rot. Den dårlige nerven renses ut, og kanalen fylles med et egnet materialet som forsegler roten.

Fyllinger

En fylling i en tann er den vanligste behandling av et hull. Formålet er å forhindre at hullet blir større, men også å bringe den normale funksjon og form tilbake. Når tannlegen legger en fylling, fjernes den ødelagte tannsubstansen. Deretter fylles hullet med et tannfarget plastmateriale.

Kroner/broer

En krone lages vanligvis fordi det ikke er mulig å preparere tannen med en fylling. En krone omslutter og dekker fullstendig restene av den naturlige tannkronen. En bro er flere kroner som henger sammen ogpå den måten erstatter en eller flere tapte  tenner.

Proteser

Dersom du mangler flere tenner, kan en løsning være å erstatte disse med en protese. Den er løs og må tas ut av munnen for rengjøring.

Bleking av tenner

Hjemmebleking er den mest skånsomme blekemetoden. Du vil få laget en egen blekeskinne som passer nøyaktig til dine tenner. Fordelen med denne metoden er at tiden i tannlegestolen er kort, graden av bleking kan kontrolleres og man kan gjenta bleking senere ved behov. Du får med deg blekemiddel hjem og kan bruke dette på natten eller dagtid.

Bittskinne

Disse brukes hvis du er plaget med tanngnissing og tilpasses over dine egne tenner som beskyttelse så de ikke slites ned. En bittskinne kan også være til stor hjelp dersom du har mye smerter i kjeveleddet. Den lages i plast i samarbeid med tanntekniker og brukes oftest om natten.

Behandling av tannkjøttsykdom

Infeksjoner i tannkjøttet kan føre til at tannkjøttet blør en del. Hvis dette blir stående ubehandlet, kan det føre til tannkjøttsykdom og løse tenner. Vi gir deg grundig veiledning til forebygging av dette, og vi kan hjelpe deg med behandling dersom du har fått tannkjøttsykdom.

peace

Hjelp til å mestre tannlegeskrekk

Vi opplever at svært mange mennesker har tannlegeskrekk, og vi kan tilby mye hjelp og lindring for den som er redd. Hos oss kan du få behandling i rolige og trygge omgivelser og dersom du forteller om din engstelse, vil vi legge til rette for et omsorgsfult tannlegebesøk. Det er vikrig for oss at du kjenner deg trygg.

Vi kan også tilby beroligende medikamenter for de som trenger det.